Prosimy o zapoznanie się z całością niniejszej instrukcji.
Studenci Big Data odbywają część zajęc w trybie zdalnym. W związku z tym mają możliwość zdalnego połączenia się z komputerami stacjonarnymi w Wydziałowych Laboratoriach Komputerowych w czasie trwania zajęć.
System dostępny jest pod adresem https://remote-labs.wmi.amu.edu.pl/.
Do zalogowania w systemie należy użyć danych do konta w domenie LABS (takich samych ja do logowania do komputerów wydziałowych - sXXXXXX).
Po zalogowaniu możliwe jest połączenie z następującymi usługami:
W okresie udostępniania laboratorium na potrzeby BigData (od 18:00 w piątek do 6:00 w poniedziałek) przy tej pozycji pojawi się znak "+" pozwalający na rozwinięcie listy i wybór komputera. Każdy student ma przypisany dedykowany komputer, na przykład pcd1z:

Po połączeniu do wybranej usługi widoczny będzie pulpit lub wiersz poleceń (dla połączenia SSH).
Wylogowanie z systemu remote-labs nie jest równoznaczne z wylogowaniem z systemu, do którego się połączyliśmy.
Aby uniknąć potencjalnych problemów przy kończeniu pracy należy się wylogować używając odpowiedniej dla systemu operacyjnego metody:
Po połączeniu do danej usługi możliwe jest wywołanie interfejsu kontrolnego poprzez jednoczesne wciśnięcie klawiszy Ctrl+Shift+Alt. Za jego pomocą możliwe jest m.in. przesyłanie i pobieranie plików w katalogu domowym, rozłączenie sesji zdalnej oraz wylogowanie z systemu remote-labs.
Aby pobrać na własny komputer plik znajdujący się na zdalnym komputerze należy otworzyć interfejs kontrolny (Ctrl+Shift+Alt), wybrać swój katalog domowy i dwukrotnie kliknąć na pliku. Zostanie on pobrany przez przeglądarkę:
Aby wysłać plik z własnego komputer na zdalny należy otworzyć interfejs kontrolny (Ctrl+Shift+Alt), wybrać swój katalog domowy, przejść do docelowego folderu, kliknąć przycisk 'Upload Files' i wybrać docelowy plik. W przypadku wysyłania plików na pulpit (do katalogu Desktop) może zajść konieczność odświeżenia widoku w docelowym systemie operacyjnym.
Zgłaszając problemy z działaniem systemu prosimy o podanie następujących informacji:
W przypadku otrzymania następującego błędu połączenia prosimy o pozwolenie na co najmniej trzykrotną automatyczną próbę połączenia. Operacja ta zajmie około minuty.
W systemie zaimplementowano funkcje oszczędzania energii (nie wszystkie docelowe komputery są w ciągłej gotowości, więc może zajść potrzeba włączenia/obudzenia nowych w zależności od obciążenia) oraz automatycznej naprawy (duża liczba niepoprawnych połączeń spowoduje wyłączenie wadliwego komputera z puli).
Jeśli po około minucie nadal nie można uzyskać połączenia, to prosimy o kontakt.
Zalecamy korzystanie z przewodowego (np. kabel Ethernet) dostępu do Internetu o ile to możliwe.