Informacje na tej stronie dotyczą poczty wydziałowej (w domenie @wmi.amu.edu.pl). Aby dowiedzieć się więcej o róznicach między pocztą studencką a wydziałową, przejdź tutaj.
Może się czasem zdarzyć, że wystąpią pewne problemy z twoją skrzynką pocztową. Oto najczęstsze ich przyczyny:
Ilość miejsca przeznaczonego na Twoją pocztę jest ograniczona. Gdy zapełnisz swoją skrzynkę, nowe wiadomości nie będą mogły do Ciebie przychodzić. Także programy pocztowe mogą zacząć zachowywać się niezgodnie z oczekiwaniami, możesz mieć nawet problemy z zalogowaniem się.
Nawet jeżeli uważasz że skrzynka nie jest przepełniona, na wszelki wypadek sprawdź ile miejsca jest dostępnego.
Należy usunąć ze skrzynki zbędne wiadomości.
Prawdopodobnie najlepiej jest zacząć od katalogu Sent, zawierającego wysłane wiadomości, oraz Drafts, zawierającego wiadomości napisane, ale niewysłane.
Pamiętaj, że domyślnie wiadomości nie są usuwane, a tylko przenoszone do katalogu Trash. Zachowanie to można zmienić w opcjach - jest to szczególnie przydatne, gdy nie ma miejsca na przeniesienie danej wiadomości.
Zawsze też można usunąć wiadomości z serwera poprzez zalogowanie się na niego przez SSH i użycie programu pocztowego pine lub Mutt.
Można nawet bezpośrednio skasować pliki z wiadomościami z katalogu /var/mail/s123456
, gdzie s123456
to login danego użytkownika, na przykład za pomocą programu mc.
Niektóre z podkatalogów z pocztą mają nazwy zaczynające się od kropki, co powoduje, że są one ukryte i nie są wyświetlane przez komendę ls
.
Serwer pocztowy trzyma pewne pliki w katalogu ~/Mail/
. W sytuacji gdy ich nie może otworzyć, np. z powodu braku miejsca mogą wystąpić problemy z zalogowaniem przez IMAP, POP3 lub stronę WWW.
Należy usunąć z katalogu domowego zbędne pliki, na przykład po zalogowaniu się przez FTP. Ilość zajętego miejsca można sprawdzić po zalogowaniu się przez SSH poleceniem quota
.
Jeśli chcesz czytać pocztę przez stronę WWW, twoja przeglądarka musi mieć włączoną obsługę ciasteczek i musi je przyjmować z naszej domeny. W przeciwnym wypadku nie będzie można zalogować się do strony z pocztą.
Z uwagi na problemy z utrzymaniem porządku zdecydowaliśmy się na jednolite nazewnictwo kont na nowych serwerach na Wydziale. Tak więc wszyscy studenci mają konta o nazwie s i numer indeksu (np. s123456). Nie przewidujemy możliwości zmiany tego dla studentów. Pracownicy Wydziału posiadają konta o dowolnie wybranej nazwie.
Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego wprowadziliśmy aliasy które każdy student może sobie skonfigurować samodzielnie.
Ależ możesz! Jedyne co musisz zrobić to połączyć się przez VPN i włączyć uwierzytelnianie SMTP za pomocą hasła.
Z uwagi na częste wykorzystywanie serwerów będących open-relayami do rozsyłania spamu byliśmy zmuszeni do autoryzacji użytkowników wysyłających pocztę przez serwer.
Patrz: Poczta
Patrz: Poczta
Listy pocztowe to usługa polegająca na rozsyłaniu na wiele kont pocztowych tego samego e-maila.
Patrz: Listy pocztowe
Patrz: Listy pocztowe
Z uwagi na dużą liczbę wysyłanych niepotrzebnie ogłoszeń/spamu, każdy e-mail dochodzący na listę studenci podlega moderacji, to znaczy jest czytany przez administratorów, a następnie dopiero w przypadku zaakceptowania wysyłany do studentów.
Na te listy można wysyłać wyłącznie ważne wiadomości dotyczące studiów na Wydziale, kół naukowych oraz organizacji studenckich. Wszelkie e-maile dotyczące ogłoszeń kupna/sprzedaży/pracy, a także spraw prywatnych - nie będą przepuszczane.
Możliwości są dwie:
Nie. Należy je wystawiać na stronę WWW i jedynie podawać do nich odnośniki.
Oczywiście. Proszę wysłać w systemie helpdeskowym proponowaną nazwę listy, a także e-mail administratora listy.
Wysłać e-maila z tekstem subscribe pod adres nazwalisty-request@wmi.amu.edu.pl